nuffnang

Monday, January 20, 2014

Angkara lipas

Lama dah tak jumpa sahabat aku yang sorang ni. Dia ada lagi dekat depan Mydin tu. Dah setahun rasanya dia kat situ. Aku pun tak berapa pasti. Dari jauh aku sudah tersenyum apabila ternampak susuk tubuhnya yang besar.. Sedang menyiapkan burger yang dipesan pelanggan.

"Brom..Broom...Brom..!!" aku menghampiri sambil sengaja membisingkan kapcai yang setia ditunggang.. Dia pun tersenyum melihat aku.

"Sorang je hari ni?"
"Aah. Sorang je.."
"Tangan dah elok?"
"Dah elok da. " jawab aku tersenyum sambil sengaja mengangkat dan memusing-musingkan tangan kanan..

"Tengok M.U kejap lagi?"
"Tak kot"
"Teman aku eh sampai tutup kedai"
"Cun.."

Dalam dua jam dekat situ, banyak yang diceritakan. Tapi topik hari ni lebih kepada kerjaya dan pasangan. Nak buat apa lepas ni.. Nak kahwin dengan siapa.. Kawan-kawan yang rapat dengan aku semua takkan percaya kalau aku kata aku ada awek.. Memang aku tak pernah ada pun.. Secara official nya la.. 

"Tah kahwin dengan siapa la nanti" 
"Rilek. Perkemaskan diri dulu.."
"Hm. Betul la tu.."

Selepas mengemas dan menutup gerai. Aku dan sahabat pun pergi ke kedai makan yang berhampiran..

"Makan la doe.. Lepak dengan aku taknak makan.."
"Aku nak joging la esok pagi.. hihi..
"Apa doe kau. Lepak dengan aku taknak makan, takanak hisap rokok.."

Aduh member buat ayat touching.. Yela-yela aku makan..

"Nasi Goreng Kampung satu ye kak.."

Masa nak start makan tu tiba-tiba seekor serangga yang tak menyenangkan hinggap pada tisu.. Aku terus tarik satu tisu dan campak ke lantai..

"Terbang pulak dia.. Kalau hinggap kat nasi tadi memang aku..."
"Ktaang...!!"


Aduh..Malu besar. Aku nak buat gaya je.. Sekali terkena pinggan betul-betul.. Bersepah-sepah nasi.. Nasib baik tak terbalik terus pinggan.. Gelak besar aku dengan sahabat. Macam waktu dulu-dulu.. Waktu satu bilik. Satu kelas.


"Hahahahaha.hahahhahahaha..." pecah perut malam ni. Nasib baik dah tengah malam. Tak ramai orang..




No comments: